Blog
Zoals iedereen weet moet er reclame gemaakt worden voor uw bedrijf, maar op welke manier kan er reclame gemaakt worden?
Kosten.
Iedereen moet voor zijn eigen bedrijf bepalen hoeveel hij/ zij wil investeren in het maken van de reclame.
Natuurlijk kan er gratis reclame gemaakt worden, maar er kan ook aan duizenden euro aan reclame geinvesteerd worden.
Uit onderzoek van Garner is gebleken dat bedrijven 10% van hun inkomsten investeren in het maken van reclame.
Tevens is het ook van belang om te investeren in reclame waarvan u weet dat dit bij veel mensen terecht komt. Ook is het belangrijk dat u het geinvesteerde geld terugverdiend door middel van klanten.
Hiervoor is goed onderzoek nodig.
Wat zijn de beste manieren om reclame te maken?
- Mond op mond reclame.
- Een website.
- Producten of diensten gratis weggeven.
- Marketing via de E-mail
- Nieuwsbreif.
- Social media.
- Influencers.
- Promotiefilmpjes of bedrijfsvideo's.
- Affiliatie marketing.
- Belettering van de auto.
Wat is van belang om reclame te maken.
Het belangrijkste punt is dat u zich moet onderscheiden van andere ondernemers. Wat doet u anders dan uw concollega's?
Er moet namelijk niet klakkeloos reclame overgenomen worden. Door het klakkeloos over te nemen heeft u namelijk kans dat u de vertrouwen van de klant verliest. Tevens bestaat er de mogelijkheid dat de tegenpartij u aanklaagt.
Wel kunt u gebruik maken van andere reclames om ideeën op te doen.
Een paar punten om uw reclame eigen te maken.
- Wees creatief.
- Gebruik uw eigen logo/ bedrijfsnaam.
- Bij visuele teksten. Hou het kort en duidelijk.
- Kies een doelgroep.
- Blijf consistent.
- Zorg voor Herkenning.
- Herhaal reclame.
- Analyseren en verbeteren.
Als ondernemer in de zorg moet u een administratie bijhouden, waaronder ook u financiele administratie.
Hiervoor kan u de administratie zelf doen, maar ook uitbesteden.
Waar loop U tegen aan als u zelf de administratie gaat doen.
Als u zelf de uw financiele administratie moet voldoen. Dan moet je hiervan veel vanaf weten.
Boekhouden is namelijk een opleiding op zich. Echter kan je wel veel informatie op internet vinden maar klopt dit ook?
Het geen waar u tegaan kan lopen zijn:
- U bent niet op de hoogte van de laatste wet en regelgeving.
- U kent alle regelingen niet.
- Wat mag u allemaal van de belasting aftrekken?
- Het is foutgevoelig.
- U ziet minder snel als er een fout heeft plaatsgevonden.
Waar loop je tegen aan als u een boekhouder uw administratie laat doen?
- Boekhouders werken met bepaalde pakketen.
- Sommige boekhouder zijn duurder dan anderen.
- U weet niet of het de juiste boekhouder is.
Ik zelf werk met een boekhouder en dat vind ik fijn. Hiervoor heb ik meer tijd om iets anders te gaan doen, omdat ik minder tijd besteed aan mijn financiele administratie. Natuurlijk kijk ik wel geregeld naar mijn financiele administratie om te weten hoe ik ervoor sta.
Ook heb ik bepaalde tips om naar een goeie boekhouder te zoeken.
Tips:
- Zoek een boekhouder bij jou in de buurt.
- Schrijf op wat jij wilt dat een boekhouder moet doen.
- Vraag om de prijsopgave en wat er allemaal in valt.
- Voer een kennismakingsgesprek met verschillende boekhouders.
- Kies een boekhouder die het meest vertrouwd aanvoelt en past bij het geen wat jij wilt.
U heeft een opdracht volbracht en moet hiervoor een factuur maken, maar hoe doe je dat en wat moet erin staan?
Wat moet er op de factuur staan?
volgens de belastingdienst zijn er bepaalde punten dat er in jou factuur verplicht vermeld moet worden.
De punten dat u verplicht in uw factuur moet zetten zijn:
- BTW-nummer en BTW tarief van de product of dienst.
- Het bedrag inclusief of exclusief BTW,
- KVK-nummer
- De factuurdatum en factuurnummer.
- De datum waarop jou product of dienst is geleverd.
- De naam en adres van jou, maar ook van jou klant.
- De hoeveelheid producten of uren dat is geleverd.
Let er wel op dat de factuurnummer doorlopend moet zijn. Dus factuur 1, factuur 2, factuur 3, etc en dus niet factuur 9, factuur 15, factuur 21.
Door de factuur doorlopend te maken, wordt het voor jezelf overzichtelijk en is het voor de belastingdienst ook makkelijker om de facturen te controleren als zij hierom vragen.
Factuur moet duidelijk zijn.
Door een factuur duidelijk te maken door je product of dienst erop te zetten, maar ook door jou logo, bedrijfsnaam en tarief erop te vermelden. Zorg je ervoor dat de klant de factuur in een oogopslag ziet en zorg je ervoor dat er weinig vragen komen over jou verstuurde factuur,
Versturen.
Ook moet u de factuur op tijd versturen. Bijvoorbeeld u heeft een opdracht gedaan in Oktober en deze opdracht is op 31 Oktober afgelopen. Verstuur de factuur dan op 1 November. Zo staat de opdracht nog vers in de geheugen van uw klant, maar ook van uwzelf.
Hou er rekening mee dat de betalingstermijn van de factuur 30 dagen is tenzij dit anders is afgesproken.
Archief facturen.
U moet uw facturen en bonnetjes 7 jaar bewaren. Er wordt hier geen onderscheid gemaakt of dit nou digitaal of op papier is. Als u de facturen digitaal bewaart. Dan is dit wel duurzamer dan als u het in papieren versie bewaart. Dit komt omdat u geen uitgaves hoeft te doen voor papier, inkt, elektriciteit etc.
De belastingdienst kan namelijk uw facturen van de afgelopen 7 jaar opvragen en deze behoort u dan ook te laten zien aan de belastingdienst.
U heeft een getuigenschift in handen met betrekking tot een bepaalde sector. Echter weet u niet of u wel met een getuigenschift aan het werk mag gaan. In dit geval ga ik het hebben over een getuigenschift in de zorgsector. Hiervoor moeten we weten wat het verschil is tussen een getuigenschift en een diploma.
Getuigenschift.
Dit is eigenlijk een document dat aangeeft dat u een bepaalde opleiding niet geheel heb afgerond of dat u voor een bepaalde functie in dienst ben geweest van een werkgever.
Als u een getuigenschift krijg van een werkgever dan staat er de volgende punten in en kan u gebruiken als referentie als hierom bij een sollicitatie om wordt gevraagd.
- Startdatum en einddatum dat u werkzaam bent geweest.
- De hoeveelheid werkzame uren.
- De ingevulde functie met werkzaamheden.
- Hoe jij jouw werkzaamheden heb uitgevoerd.
- Waarom de dienstverband is beindigt.
Heb een getuigenschift gekregen bij een opleding. Dan houd deze getuigenschift in, dat u aan bepaalde competenties heb voldaan voor uw opleiding. Echter kunt u bij een opleiding alleen een getuigenschift krijgen als:
- U de opleiding niet heb afgerond (vroegtijdig stoppen met de opleiding).
- U niet aan alle competenties heb kunnen voldoen om de opleiding te halen.
Diploma.
Een diploma is kort gezegd een gecertificeerd document, dat aantoont dat u aan alle competenties heb voldaan om werkzaam te zijn in een bepaalde sector.
Is het beter om een getuigenschift te hebben of een diploma.
In de tijd waarin we op dit moment leven. Zijn er weinig bedrijven die alleen akkoord gaan met een getuigenschift. Mochten bedrijven akkoord gaan met een getuigenschift dan zal u werkzaam zijn in een functie waarvoor u de competenties beschikt.
In de zorgsector is het bijna niet mogelijk om zonder diploma aan het werk te gaan. Aangezien er bepaalde verantwoordelijke heden en competenties voorkomen bij bepaalde functies. Dit komt omdat er gewerkt worden met andere mensen.
Kort gezegd. In de zorgsector kan een getuigenschift alleen gebruikt worden om te laten zien hoe u heeft gefunctioneerd bij de vorige bedrijf. Wilt u echt op de werkvloer staan. Dan is een diploma noodzakelijk.